ماه هفتم | روز دوازدهم

 بامداد


روی من خواهد آمد و تو را آرامی خواهم بخشید.

     قوی و دلیر باشید و از ایشان ترسان و هراسان مباشید زیرا یهُوّه خدایت، خود با تو می رود و تو را وا نخواهد گذاشت و ترک نخواهد نمود – خداوند خود پیش روی تو می رود. او با تو خواهد بود و تو را وا نخواهد گذاشت و ترک نخواهد نمود. پس ترسان و هراسان مباش – زیرا در هر جا که بروی یهُوّه خدایِ تو با تو است – در همۀ راههای خود او را بشناس و او طریقهایت را راست خواهد گردانید.

     او گفته است: تو را هرگز رها نکنم … بنابراین، ما با دلیریِ تمام می گوئیم: خداوند مدد کنندۀ من است و ترسان نخواهم بود. انسان به من چه می کند! – کفایت ما از خداست.

     ما را در آزمایش میاور – ای خداوند، می دانم که طریقِ انسان از آنِ او نیست و آدمی که راه می رود، قادر بر هدایتِ قدمهایِ خویش نمی باشد.

     وقت های من در دست تو می باشد.

خروج 33 : 14 ؛ تثنیه 31 : 6 و 8 ؛ یوشع 1 : 9 ؛ امثال سلیمان 3 : 6 ؛ عبرانیان 13: 5-6 ؛ دوم قرنتیان 3 : 5 ؛ متی 6 : 13 ؛ ارمیا 10 : 23 ؛ مزمور 31 : 15

شامگاه


ملاحظۀ یکدیگر را بنمائیم تا به محبت و اعمالِ نیکو ترغیب نمائیم.

     سخنانِ راستی چقدر زورآور است! – دلِ پاکِ شما را به طریقِ یادگاری بر می انگیزانیم.

     ترسندگانِ خداوند با یکدیگر مکالمه کردند و خداوند گوش گرفته، ایشان را استماع نمود و کتابِ یادگاری به جهتِ ترسندگانِ خداوند و به جهت آنانی که اسمِ او را عزیز داشتند مکتوب شد – هرگاه دو نفر از شما در زمین در بارۀ هر چه که بخواهند متفق شوند، هر آینه از جانبِ پدرِ من که در آسمان است برای ایشان کرده خواهد شد.

     خداوند خدا گفت: خوب نیست که آدم تنها باشد – دو از یک بهتراند چونکه ایشان را از مشقّتشان اُجرتِ نیکو می باشد. زیرا اگر بیفتند، یکی از آنها رفیقِ خود را خواهد برخیزانید. لکن وای بر آن یکی که چون بیفتد، دیگری نباشد که او را برخیزاند.

     کسی سنگی مُصادم یا لغزشی در راهِ برادر خود ننهد – بارهای سنگینِ یکدیگر را متحمل شوید و بدین نوع، شریعتِ مسیح را بجا آرید – خود را ملاحظه کن که مبادا  تو نیز در تجربه اُفتی.

عبرانیان 10 :24 ؛ ایوب 6 : 25 ؛ دوم پطرس 3 : 1 ؛ ملاکی 3 : 16 ؛ متی 18: 19 ؛ پیدایش 2 : 18 ؛ جامعه 4 : 9-10 ؛ رومیان 14 : 13 ؛ غلاطیان 6 : 2 ؛ غلاطیان 6 : 1