ماه هفتم | روز ششم

 بامداد


گفتگوی شما همیشه با فیض باشد.

     سخنی که در محلش گفته شود مثل سیب های طلا در مُرصّعکاریِ نقره است. مؤدبِ حکیم برای گوشِ شنوا مثل حلقۀ طلا و زیورِ زرِ خالص است – هیچ سخن بد از دهان شما بیرون نیاید بلکه آنچه به حسبِ حاجت و برای بنا نیکو باشد تا شنوندگان را فیض رساند – مردِ نیکو از خزانۀ نیکویِ دلِ خود چیزهای خوب بر می آورد و مردِ بد از خزانۀ بد چیزهایِ بد بیرون می آورد … از سخنان عادل شمرده خواهی شد – زبانِ حکیمان شفا می بخشد.

     ترسندگانِ خداوند با یکدیگر مکالمه کردند و خداوند گوش گرفته ایشان را استماع نمود و کتابِ یادگاری به جهت ترسندگان خداوند و به جهت آنانی که اسم او را عزیز داشتند مکتوب شد.

     اگر نفایس را از رذایل بیرون کنی، آنگاه تو مثل دهانِ من خواهی بود – چنانکه در هر چیز افزونی دارید در ایمان و کلام و معرفت و کمالِ اجتهاد … در این نعمت نیز بیفزائید.

کولسیان 4 : 6 ؛ امثال سلیمان 25 : 11-12 ؛ افسسیان 4 : 29  ؛ متی 12 : 35 و 37 ؛ امثال سلیمان 12 : 18 ؛ ملاکی 3 : 16 ؛ ارمیا 15 : 19 ؛ دوم قرنتیان 8 : 7

شامگاه


     رحمتِ تو در مَدِ نظرِ من است.

     خداوند کریم و رحیم است و دیر غضب و کثیر الاحسان – پدر … که در آسمان است … آفتابِ خود را بر بدان و نیکان طالع می سازد و باران بر عادلان و ظالمان می باراند.

     چون فرزندانِ عزیز به خدا اقتدا کنید. و در محبت رفتار نمائید چنانکه مسیح هم ما را محبت نمود و خویشتن را برای ما به خدا هدیه و قربانی برای عطر خوشبوی گذرانید – با یکدیگر مهربان باشید و رحیم و همدیگر را عفو نمائید چنانکه خدا در مسیح شما را هم آمرزیده است – چون نفسهای خود را به اطاعتِ راستی طاهر ساخته اید تا محبتِ برادرانۀ بی ریا داشته باشید، پس یکدیگر را از دل به شدّت مُحبت بنمائید.

     مُحبتِ مسیح ما را فرو گرفته است.

     دشمنانِ خود را محبت نمائید و احسان کنید و بدون امیدِ عوض قرض دهید زیرا که اجرِ شما عظیم خواهد بود و پسرانِ حضرتِ اعلی خواهید بود. چونکه او با ناسپاسان و بدکاران مهربان است. پس رحیم باشید چنانکه پدر شما نیز رحیم است.

مزمور 26 :3 ؛ مزمور 145 : 8 ؛ متی 5 : 45 ؛ افسسیان 5 : 1-2 ؛ افسسیان 4 : 32 ؛ اول پطرس 1 : 22 ؛ دوم قرنتیان 5: 14 ؛ لوقا 6 : 35-36