ماه هفتم | روز هشتم

 بامداد


     اگر به گناهان خود اعتراف کنیم، او امین و عادل است تا گناهان ما را بیامُرزد و ما را از هر ناراستی پاک سازد.

     من به معصیت خود اعتراف می کنم و گناهم همیشه در نظر من است. به تو و به تو تنها گناه ورزیده و در نظر تو این بدی را کرده ام.

     در ساعت برخاسته به سوی پدر خود مُتوجّه شد. اما هنوز دور بود که پدرش او را دیده ترحُم نمود و دوان دوان آمده او را در آغوش خود کشیده بوسید – تقصیرهای تو را مثل ابرِ غلیظ و گناهانت را مانند ابر محو ساختم. پس نزد من بازگشت نما زیرا تو را فدیه کرده ام – گناهان شما به خاطر اسم او آمرزیده شده است – خدا در مسیح شما را هم آمرزیده است – او عادل شود و عادل شمارد هر کسی را که به عیسی ایمان آورد.

     آب پاک بر شما خواهم پاشید و طاهر خواهید شد – در لباس سفید با من خواهند خرامید زیرا که مُستحّق هستند.

     همین است او که به آب و خون آمد یعنی عیسی مسیح؛ نه به آب فقط بلکه به آب و خون.

اول یوحنا 1 : 9 ؛ مزمور 51 : 3-4 ؛ لوقا 15 : 20 ؛ اشعیا 44 : 22 ؛ اول یوحنا 2: 12 ؛ افسسیان 4 : 32 ؛ رومیان 3 :26 ؛ حزقیال 36 : 25 ؛ مکاشفه 3 : 4 ؛ اول یوحنا 5 : 6

شامگاه


آیا کُرسیِ شرارت با تو رفاقت تواند نمود؟!

     شراکتِ ما با پدر و با پسرش عیسی مسیح است – ای حبیبان، الآن فرزندان خدا هستیم و هنوز ظاهر نشده است آنچه خواهیم بود. لکن می دانیم که چون او ظاهر شود، مانند او خواهیم بود زیرا او را چنانکه هست خواهیم دید. و هر کس که این اُمید را بر وی دارد، خود را پاک می سازد چنانکه او پاک است.

     رئیسِ این جهان می آید و در من چیزی ندارد – رئیسِ کهنه … قُدّوس و بی آزار و بی عیب.

     ما را کُشتی گرفتن با خون و جسم نیست بلکه با ریاستها و قدرتها و جهاندارانِ این ظلمت و با فوجهای روحانیِ شرارت در جایهای آسمانی – رئیسِ قدرتِ هوا یعنی آن روحی که الحال در فرزندانِ معصیت عمل می کند.

     هر که از خدا مولود شده است، گناه نمی کند بلکه کسی که از خدا تولد یافت خود را نگاه می دارد و آن شریر او را لمس نمی کند. و می دانیم که از خدا هستیم و تمامِ دنیا در شریر خوابیده است.  

مزمور 94 : 19 ؛ اول یوحنا 1: 3 ؛ اول یوحنا 3 : 2-3 ؛ یوحنا 14 : 30 ؛ عبرانیان 7 : 26 ؛ افسسیان 6 : 12 ؛ افسسیان 2:2 ؛ اول یوحنا 5 : 18-19