ماه هفتم | روز یازدهم

 بامداد


من برای نجات دادن … با تو هستم.

     آیا غنیمت از جبّار گرفته شود؟ یا اسیران از مرد قاهر؟ … اسیران نیز از جبّار گرفته خواهند شد و غنیمت از دست ستم پیشه رهانیده خواهد گردید. زیرا که من با دشمنان تو مقاومت خواهم نمود و من پسرانِ تو را نجات خواهم داد … و تمامیِ بشر خواهند دانست که من یهُوّه نجات دهندۀ تو و ولّی تو و قدیرِ یعقوب هستم – مترس زیرا که من با تو هستم و مُشوّش مشو زیرا من خدایِ تو هستم. تو را تقویت خواهم نمود و البته تو را معاونت خواهم داد و تو را به دست راست عدالت خود دستگیری خواهم کرد.

     رئیس کهنه ای نداریم که نتواند همدرد ضعفهای ما بشود بلکه آزموده شدۀ در هر چیز به مثال ما؛ بدون گناه – زیرا که چون خود عذاب کشیده تجربه دید، استطاعت دارد که تجربه شدگان را اعانت فرماید.

     خداوند قدمهای انسان را مستحکم می سازد و در طریقهایش سُرور می دارد. اگر چه بیفتد، افکنده نخواهد شد زیرا خداوند دستش را می گیرد.

ارمیا 15 : 20 ؛ اشعیا 49 : 24-26 ؛ اشعیا 41 : 10 ؛ عبرانیان 4 : 15 ؛ عبرانیان 2 : 18 ؛ مزمور 37 : 23-24

شامگاه


جانِ آرزومند را سیر گردانید و جانِ گرسنه را از چیزهای نیکو پُر ساخت.

     ای خدا، تو خدایِ من هستی. در سَحَر تو را خواهم طلبید. جانِ من تشنۀ تو است و جسدم مشتاقِ تو در زمینِ خشکِ تشنۀ بی آب. چنانکه در قُدس بر تو نظر کردم تا قوّت و جلال تو را مشاهده کنم – جانِ من مُشتاق بلکه کاهیده شده است برای صحنهای خداوند. دلم و جسدم برای خدای حیّ صیحه میزند – خواهش دارم که رحلت کنم و با مسیح باشم زیرا این بسیار بهتر است.

     چون بیدار شوم، از صورتِ تو سیر خواهم شد – دیگر هرگز گرسنه و تشنه نخواهند شد و آفتاب و هیچ گرما بر ایشان نخواهد رسید. زیرا برّه که در میانِ تخت است شبانِ ایشان خواهد بود و به چشمه های آبِ حیات ایشان را راهنمائی خواهد نمود و خدا هر اشکی را از چشمانِ ایشان پاک خواهد کرد – از چربی خانۀ تو شاداب می شوند. از نهر خوشیهای خود ایشان را می نوشانی – خداوند می گوید: … قومِ من از احسانِ من سیر خواهند شد – اگر فی الواقع چشیده اید که خداوند مهربان است.

مزمور 107 : 9 ؛ مزمور 63 : 1-2 مزمور 84 : 2 ؛ فیلیپیان 1 : 23 ؛ مزمور 17 : 15

؛ مکاشفه 7 : 16-17 ؛ مزمور 36 : 8 ؛ ارمیا 31 : 14 ؛ اول پطرس 2 : 3