ماه پنجم | روز بیستم

 بامداد


در این امور قائم باش.

     هر که ورزش کند، در هر چیز ریاضت می کشد. اما ایشان تا تاج فانی را بیابند لکن ما تا تاج غیر فانی را. پس من چنین می دوم نه چون کسی که شک دارد و مُشت می زنم نه آنکه هوا را بزنم؛ بلکه تن خود را زبون می سازم و آن را در بندگی می دارم مبادا چون دیگران را وعظ نمودم خود محروم شوم.

     اسلحه تمام خدا را بپوشید تا بتوانید با مکرهای ابلیس مقاومت کنید. زیرا که ما را کُشتی گرفتن با خون و جسم نیست بلکه با ریاستها و قدرتها و جهان داران این ظلمت و با فوجهای روحانی شرارت در جایهای آسمانی.

     آنانی که از آن مسیح می باشند جسم را با هوسها و شهواتش مصلوب ساخته اند. اگر به روح زیست کنیم، به روح هم رفتار بکنیم – همۀ کسانی که از روح خدا هدایت می شوند ایشان پسران خدایند – در این امور تأمل نما و در اینها راسخ باش تا ترقّی تو بر همه ظاهر شود.

اول تیموتاؤس 15:4 ؛ اول قرنتیان 9: 25-27 ؛ افسسیان 6: 11-12 ؛ غلاطیان 5: 24-25 رومیان 14:8 ؛ اول تیموتاؤس 14:4

شامگاه


عیسی بدو گفت: ای مریم.

     مترس زیرا که من تو را فدیه دادم و تو را به اسمت خواندم پس تو از آن من هستی – گوسفندان آواز او را می شنوند و گوسفندان خود را نام به نام می خواند … گوسفندان از عقب او می روند زیرا که آواز او را می شناسند.

     اینک تو را بر کف دستهای خود نقش نمودم و حصارهایت دائماً در نظر من است.

     بنیاد ثابت خدا قائم است و این مُهر را دارد که خداوند کسان خود را می شناسد – رئیس کهنۀ عظیمی داریم که از آسمانها در گذشته است یعنی عیسی پسر خدا.

     دو سنگِ جزع بگیر و نامهای بنی اسرائیل را بر آنها نقش کن … و هارون نامهای ایشان را بر دو کتف خود به حضور خداوند برای یادگاری بردارد … سینه بند عدالت را از صنعتِ نسّاجِ ماهر … بساز … چهار رسته از سنگها …  و سنگها موافق نامهای بنی اسرائیل … باشد … بر دل هارون باشد وقتی که به حضور خداوند بیاید.

یوحنا 16:20 ؛ اشعیا 1:43 ؛ یوحنا 10: 3-4 ؛ اشعیا 16:49 ؛ دوم تیموتاوس 19:2 ؛ عبرانیان 14:4 ؛ خروج 28: 9 و 12 و 15 و 17 و 21 و 30