ماه پنجم |روز بیست و نهم

 بامداد


جانِ جسد در خون است و من آن را بر مذبح به شما داده ام تا برای جانهای شما کفّاره کند. زیرا خون است که برای جان کفّاره می کند.

     اینک برّۀ خدا که گناه جهان را برمی دارد – خون برّه – خون گرانبها چون خون برّۀ بی عیب و بی داغ یعنی خون مسیح.

     بدون ریختن خون آمرزش نیست – خون پسر او عیسی مسیح ما را از هر گناه پاک می سازد.

     به خون خود یک مرتبه فقط به مکان اقدس داخل شد و فدیۀ ابدی را یافت – ای برادران، چونکه به خون عیسی دلیری داریم تا به مکان اقدس داخل شویم؛ از طریق تازه و زنده که آن را به جهت ما  از میان پرده یعنی جسم خود مهیا نموده است … پس به دل راست در یقین ایمان دلهای خود را از ضمیر بد پاشیده … نزدیک بیائیم.

     به قیمتی خریده شدید. پس خدا را به بدن خود تمجید نمائید.

لاویان 11:17 ؛ یوحنا 29:1 ؛ مکاشفه 14:7 ؛ اول پطرس 19:1 ؛ عبرانیان 22:9 ؛ اول یوحنا 7:1 ؛ عبرانیان 12:9 ؛ عبرانیان 10: 19-20 و 22 ؛ اول قرنیتان 20:6

شامگاه


کاش که مرا بالها مثل کبوتر می بود تا پرواز کرده، استراحت می یافتم.

     چون آفتاب برآمد، خدا بادِ شرقیِ گرم وزانید و آفتاب بر سَرِ یونس تابید به حدّی که بیتاب شده، برایِ خود مسئلت نمود که بمیرد و گفت: مُردن از زنده ماندن برای من بهتر است.

     ایوب مُتکلّم شده گفت … چرا روشنی به مُستمند داده شود و زندگی به تلخ جانان که انتظار مُوت را می کشند و یافت نمی شود و برای آن حفره می زنند بیشتر از گنجها – زحماتِ مردِ صالح بسیار است اما خداوند او را از همۀ آنها خواهد رهانید.

     الآن جان من مُضطرب است و چه بگویم؟ ای پدر، مرا از این ساعت رستگار کن؟! – از این جهت می بایست در هر امری مشابه برادران خود شود تا در امور خدا رئیس کهنۀ کریم و امین شده کفّارۀ گناهان قوم را بکند. زیرا که چون خود عذاب کشیده تجربه دید، استطاعت دارد که تجربه شدگان را اعانت فرماید.

مزمور 6:55 ؛ یونس 8:4 ؛ ایوب 3: 2و20-21 ؛ مزمور 19:34 ؛ یوحنا 27:12 ؛ عبرانیان 2: 17-18