ماه پنجم |روز سی ام

 بامداد


پس جد و جهد بکنیم تا به آن آرامی داخل شویم.

     از در تنگ داخل شوید زیرا فراخ است آن در و وسیع است آن طریقی که مؤدی به هلاکت است … زیرا تنگ است آن در و دشوار است آن طریقی که مؤدی به حیات است و یابندگان آن کم اند – ملکوت آسمان مجبور می شود و جبّاران آن را به زور می رُبایند – کار بکنید نه برای خوراک فانی بلکه برای خوراکی که تا حیات جاودانی باقی است که پسران انسان آن را به شما عطا خواهد کرد.

     جد و جهد کنید تا دعوت و برگزیدگی خود را ثابت نمائید … و همچنین دُخول در ملکوت جاودانی خداوند و نجات دهندۀ ما عیسی مسیح به شما به دولتمندی داده خواهد شد – بدوید تا به کمال ببَرید. هر که ورزش کُند، در هر چیز ریاضت می کشد. اما ایشان تا تاج فانی را بیابند لکن ما تاج غیر فانی را.

     هر که داخل آرامی او شد، او نیز از اعمال خود بیارامید چنانکه خدا از اعمال خویش – یهُوّه نور جاودانیِ تو و خدایت زیبائیِ تو خواهد بود.

عبرانیان 11:4 ؛ متی 7: 13-14 ؛ متی 12:11 ؛ یوحنا 27:6 ؛ دوم پطرس 1: 10-11 ؛ اول قرنتیان 9: 24-25 ؛ عبرانیان 10:4 ؛ اشعیا 19:60

شامگاه


همیشه … مرا می شنوی

     عیسی چشمان خود را بالا انداخته گفت: ای پدر، تو را شکر می کنم که سخن مرا شنیدی – ای پدر، اسمِ خود را جلال بده. ناگاه صدائی از آسمان در رسید که جلال دادم و باز جلال خواهم داد – اینک می آیم تا ارادۀ تو را ای خدا به جا آورم – نه به خواهش من بلکه به ارادۀ تو.

     چنانکه او هست، ما نیز در این جهان همچنین هستیم – و این است آن دلیری که نزد وی داریم که هر چه بر حسب ارادۀ او سؤال نمائیم ما را می شنود.

     هر چه سؤال کنیم از او می یابیم از آن جهت که احکام او را نگاه می داریم و به آنچه پسندیدۀ اوست عمل می نمائیم.

     بدون ایمان تحصیل رضامندی او محال است زیرا هر که تقرّب به خدا جوید لازم است که ایمان آورد بر اینکه او هست و جویندگان خود را جزا می دهد.

     وی چون تا به ابد باقی است کهانت بی زوال دارد – شفیعی داریم نزد پدر یعنی عیسی مسیح عادل.

یوحنا 42:11 ؛ یوحنا 41:11 ؛ یوحنا 28:12 ؛ عبرانیان 7:10 ؛ لوقا 42:22 ؛ اول یوحنا 17:4 ؛ اول یوحنا 14:5 ؛ اول یوحنا 22:3 ؛ عبرانیان 6:11 ؛ عبرانیان 25:7 ؛ اول یوحنا 1:2