ماه پنجم | روز شانزدهم

 بامداد


غلام عیسی مسیح

     شما مرا اُستاد و آقا می خوانید و خوب می گوئید زیرا که چنین هستم – اگر کسی مرا خدمت کند، مرا پیروی کند. و جائی که من می باشم، آنجا خادم من نیز خواهد بود. و هر که مرا خدمت کند، پدر او را حُرمت خواهد داشت – یوغ مرا بر خود گیرید و از من تعلیم یابید زیرا که حلیم و افتاده دل می باشم و در نفوس خود آرامی خواهید یافت. زیرا یوغ من خفیف است و بار من سبک.

     آنچه مرا سود می بود آن را به خاطر مسیح زیان دانستم – چونکه از گناه آزاد شده و غلامان خدا گشته اید، ثمر خود را برای قُدّوسیت می آورید که عاقبت آن حیات جاودانی است.

     دیگر شما را بنده نمی خوانم زیرا که بنده آنچه آقایش می کند نمی داند. لیکن شما را دوست خوانده ام زیرا که هر چه از پدر شنیده ام به شما بیان کردم – دیگر غلام نیستی بلکه پسر.

     به آن آزادی که مسیح ما را به آن آزاد کرد استوار باشید و باز در یوغ بندگی گرفتار مشوید – زیرا که شما ای برادران، به آزادی خوانده شده اید. اما زنهار آزادی خود را فرصت جسم مگردانید.

رومیان 1:1 ؛ یوحنا 13:13 ؛ یوحنا 26:12 ؛ متی 11: 29-30 ؛ فیلیپیان 7:3 ؛ رومیان 22:6 ؛ یوحنا 15:15 ؛ غلاطیان 7:4 ؛ غلاطیان 5: 1 و 13

شامگاه


خداوند را، که مرا نصیحت نمود، متبارک می خوانم.

     اسم او عجیب … خوانده خواهد شد – مشورت و حکمتِ کامل از آنِ من است. من فهم هستم و قُوّت از آنِ من است – کلام تو برای پایهای من چراغ و برای راه های من نور است – به تمامیِ دلِ خود بر خداوند توکل نما و بر عقلِ خود تکیه مکُن. در همۀ راه های خود او را بشناس و او طریقهایت را راست خواهد گردانید.

     ای خداوند، می دانم که طریقِ انسان از آنِ او نیست و آدمی که راه می رود قادر بر هدایت قدمهای خویش نمی باشد – گوشهایت سخنی را از عقب تو خواهد شنید که می گوید: راه این است؛ در آن سلوک بنما هنگامی که به طرف راست یا چپ می گردی – اعمال خود را به خداوند تفویض کُن تا فکرهای تو استوار شود – قدمهای انسان از آنِ خداوند است. پس مَرد راه خود را چگونه بفهمد!

     موافق رأی خود مرا هدایت خواهی نمود و بعد از این مرا به جلال خواهی رسانید – این خدا، خدای ماست تا ابدالآباد و ما را تا به مُوت هدایت خواهد نمود.

مزمور 7:16 ؛ اشعیا 6:9 ؛ امثال سلیمان 14:8 ؛ مزمور 105:119  ؛ امثال سلیمان 3: 5-6 ؛ ارمیا 23:10 ؛ اشعیا 21:30 ؛ امثال سلیمان 3:16 ؛ امثال سلیمان 24:20 ؛ مزمور 24:73 ؛ مزمور 14:48