ماه پنجم | روز نوزدهم

 بامداد


مرا از عصیانم به کُلّی شست و شو ده.

     ایشان را از تمامی گناهانی که به من ورزیده اند طاهر خواهم ساخت و تمامی تقصیرهای ایشان را که بدانها بر من گناه ورزیده و از من تجاوز کرده اند خواهم آمرزید – آب پاک بر شما خواهم پاشید و طاهر خواهید شد و شما را از همۀ نجاسات و از بُتهای شما طاهر خواهم ساخت.

     اگر کسی از آب و روح مولود نگردد، ممکن نیست که داخل ملکوت خدا شود – هر گاه خون بُزها و گاوان و خاکستر گوساله چون بر آلودگان پاشیده می شود تا به طهارت جسمی مُقدّس می سازد، پس آیا چند مرتبه زیاده خون مسیح که به روح ازلی خویشتن را بی عیب به خدا گذرانید، ضمیر شما را از اعمال مُرده طاهر نخواهد ساخت تا خدای زنده را خدمت نمائید!

     به خاطرِ اسمِ خود، ایشان را نجات داد تا توانائی خود را اعلان نماید – ما را نِی ای خداوند، ما را نی، بلکه نام خود را جلال ده به سبب رحمتت و به سبب راستی خویش.

مزمور 2:51 ؛ ارمیا 8:33 ؛ حزقیال 25:36 ؛ یوحنا 5:3  ؛ عبرانیان 9: 13-14 ؛ مزمور 8:106 ؛ مزمور 1:115

شامگاه


مشارکت … برای انجیل

     چنانکه بدن یکی است و اعضای مُتعدد دارد و تمامی اعضای بدن اگر چه بسیار است یک تن می باشد، همچنین مسیح نیز می باشد. زیرا که جمیع ما به یک روح در یک بدن تعمید یافتیم خواه یهود، خواه یونانی، خواه غلام، خواه آزاد. و همه از یک روح نوشانیده شدیم.

     امین است خدائی که شما را به شراکت پسر خود عیسی مسیح خداوند ما خوانده است – از آنچه دیده و شنیده ایم شما را اعلام می نمائیم تا شما هم با ما شراکت داشته باشید و اما شراکت ما با پدر و با پسرش عیسی مسیح است.

     اگر در نور سلوک می نمائیم چنانکه او در نور است، با یکدیگر شراکت داریم و خون پسر او عیسی مسیح ما را از هر گناه پاک می سازد – عیسی … این را گفت … نه برای اینها فقط سؤال می کنم بلکه برای آنها نیز که به وسیلۀ کلام ایشان به من ایمان خواهند آورد. تا همه یک گردند چنانکه تو ای پدر در من هستی و من در تو. تا ایشان نیز در ما یک باشند .

فیلیپیان 5:1 ؛ اول قرنتیان 12: 12-13 ؛ اول قرنتیان 9:1 ؛ اول یوحنا 3:1 ؛ اول یوحنا 7:1 ؛ یوحنا 17: 1 و 20-21