ماه پنجم | روز هجدهم

 بامداد


همچنان که پدر در خود حیات دارد، همچنین پسر را نیز عطا کرده است که در خود حیات داشته باشد.

     نجات دهندۀ ما عیسی مسیح که مُوت را نیست ساخت و حیات و بی فسادی را روشن گردانید به وسیلۀ انجیل – من قیامت و حیات هستم – از این جهت که من زنده ام، شما هم خواهید زیست – در مسیح شریک گشته ایم – شریکِ روح القدس – شریکِ طبیعتِ الهی – انسان اوّل یعنی آدم نفس زنده گشت، اما آدمِ آخر روح حیات بخش شد – همانا به شما سرّی می گویم که همه نخواهیم خوابید، لیکن همه متبدّل خواهیم شد. در لحظه ای، در طُرفت العینی، به مجرّدِ نواختنِ صورِ اخیر زیرا که کُرنا صدا خواهد داد و مُردگان بی فساد خواهند برخاست و ما متبدّل خواهیم شد.

     قُدّوس، قُدّوس، قُدّوس، خداوند خدای قادر مُطلق که بود و هست و می آید … تا ابدالآباد زنده است – وحید و ملک الملوک و ربّ الارباب … تنها لایموت – پادشاهِ سرمدی … را اکرام و جلال باد تا ابدالآباد. آمین.

یوحنا 25:5 ؛ دوم تیموتاؤس 10:1 ؛ یوحنا 25:11 ؛ یوحنا 19:14 ؛ عبرانیان 14:3 ؛ عبرانیان 4:6 ؛ دوم پطرس 4:1 ؛ اول قرنتیان 15: 45 و 51-52 ؛ مکاشفه 4: 8-9 ؛ اول تیموتاؤس 6: 15-16 ؛ اول تیموتاؤس 17:1

شامگاه


لاف زن مشویم.

     جدعون به ایشان گفت: یک چیز از شما خواهش دارم که هر یکی از شما گوشواره های غنیمت خود را به من بدهد زیرا که گوشواره های طلا داشتند چونکه اسمعیلیان بودند. در جواب گفتند: البته می دهیم. پس ردائی پهن کرده هر یکی گوشواره های غنیمت خود را در آن انداختند … جدعون از آنها ایفودی ساخت و آن را در شهر خود عُفره برپا داشت و تمامی اسرائیل به آنجا در عقب آن زنا کردند.

     آیا تو چیزهای بزرگ برای خویشتن می طلبی؟ آنها را طلب منما – تا آنکه از زیادتی مکاشفات زیاده سرافرازی ننمایم، خاری در جسم من داده شد.

     هیچ چیز را از راه تعصُب و عُجب مکنید بلکه با فروتنی دیگران را از خود بهتر بدانید – محبت حسد نمی برد؛ محبت کبر و غرور ندارد. اطوار ناپسندیده ندارد و نفع  خود را طالب نمی شود – یوغ مرا بر خود گیرید و از من تعلیم یابید.

غلاطیان 26:5 ؛ داوران 8: 24-25 و 27 ؛ ارمیا 5:45 ؛ دوم قرنتیان 7:12 ؛ فیلیپیان 3:2 ؛ اول قرنتیان 13: 4-5 ؛ متی 29:11