ماه پنجم | روز پنجم

 بامداد


       اندیشه مکنید و مگوئید: چه بخوریم یا چه بنوشیم یا چه بپوشیم. پدر آسمانی شما می داند که بدین همه چیز احتیاج دارید.

     ای مُقدّسانِ خداوند، از او بترسید زیرا که ترسندگان او را هیج کمی نیست.  شیر بچگان بینوا شده گرسنگی می کشند و اما طالبانِ خداوند را به هیچ چیزِ نیکو کمی نخواهد شد – هیچ چیز نیکو را منع نخواهد کرد از آنانی که به راستی سالک باشند. ای یهُوّه صبایوت، خوشا به حال کسی که بر تو توکل دارد.

     خواهشِ این دارم که شما بی اندیشه باشید – برای هیچ چیز اندیشه مکنید بلکه در هر چیز با صلوات و دُعا؛ با شکرگزاری مسئولات خود را به خدا عرض کنید.

     آیا دو گنجشک به یک فلس فروخته نمی شود و حال آنکه یکی از آنها جز به حکم پدر شما به زمین نمی افتد! لیکن همۀ مویهای سر شما نیز شمُرده شده است. پس ترسان مباشید زیرا شما از گنجشکان بسیار افضل هستید – از بهر چه چنین ترسانید و چون است که ایمان ندارید – به خدا ایمان آورید.

متی 6: 31-32 ؛ مزمور 34: 9-10 ؛ مزمور 84: 11-12 ؛ اول قرنتیان 32:7 ؛ فیلیپیان 6:4 ؛ متی 10: 29-31 ؛ مرقس 40:4 ؛ مرقس 22:11

شامگاه


      ابری برای پوشش گُسترانید و آتشی که شامگاه روشنائی دهد.

     چنانکه پدر بر فرزندان خود رئوف است، همچنان خداوند بر ترسندگان خود رأفت می نماید. زیرا جبلّتِ ما را می داند و یاد می دارد که ما خاک هستیم.

     آفتاب در روز به تو اذیت نخواهد رسانید و نه ماهتاب در شب – در وقت روز سایه بانی به جهت سایه از گرما و به جهت ملجا و پناهگاه از طوفان و باران خواهد بود.

     خداوند حافظ تو می باشد. خداوند به دست راستت سایۀ تو است … خداوند خروج و دخولت را نگاه خواهد داشت از الآن و تا ابدالآباد – خداوند در روز پیش روی قوم در ستون ابر می رفت تا راه را به ایشان دلالت کند و شبانگاه در ستون آتش تا ایشان را روشنائی بخشد و روز و شب راه روند. و ستون ابر را در روز و ستون آتش را در شب از پیش روی قوم بر نداشت.

     عیسی مسیح دیروز و امروز و تا ابدالآباد همان است.

مزمور 39:105 ؛ مزمور 103: 13-14 ؛ مزمور 6:121 ؛ اشعیا 6:4 ؛ مزمور 121: 5 و 8 ؛ خروج 13: 21-22 ؛ عبرانیان 8:13