ماه پنجم | روز یازدهم

 بامداد


برای عدالت بیدار شده گناه مکنید.

     جمیع شما پسران نور و پسران روز هستید. از شب و ظلمت نیستیم. بنابراین مثل دیگران به خواب نرویم بلکه بیدار و هوشیار باشیم.

     ساعت رسیده است که ما را باید از خواب بیدار شویم زیرا که الآن نجات ما نزدیک تر است از آن وقتی که ایمان آوردیم … پس اعمال تاریکی را بیرون کرده اسلحۀ نور را بپوشیم – لهذا اسلحۀ تام خدا را بردارید تا بتوانید در روز شریر مقاومت کنید و همه کار را به جا آورده بایستید – تمامی تقصیرهای خویش را که مرتکب آنها شده اید از خود دور اندازید و دل تازه و روح تازه ای برای خود ایجاد کنید – پس هر نجاست و افزونی شرّ را دور کنید و با فروتنی کلام کاشته شده را بپذیرید که قادر است جانهای شما را نجات بخشد.

     الآن ای فرزندان، در او ثابت بمانید تا چون ظاهر شود، اعتماد داشته باشیم و در هنگام ظهورش از وی خجل نشویم. اگر فهمیده اید که او عادل است، پس  می دانید که هر که عدالت را به جا آوَرَد از وی تولد یافته است.

اول قرنتیان 34:15 ؛ اول تسالونیکیان 5: 5-6 ؛ رومیان 13: 11-12 ؛ افسسیان 13:6 ؛ حزقیال 31:18 ؛ رساله یعقوب 21:1 ؛ اول یوحنا 2: 28-29


شامگاه


     گوسفندان من آواز مرا می شنوند.

     اینک بر در ایستاده می کوبم. اگر کسی آواز مرا بشنود و در را باز کند، به نزد او درخواهم آمد و با وی شام خواهم خورد و او نیز با من.

     من در خواب هستم اما دلم بیدار است. آوازِ محبوب من است که در را می کوبد و می گوید: از برای من باز کُن ای خواهر من، ای محبوبۀ من و کبوترم و ای کاملۀ من … به جهت محبوب خود باز کردم اما محبوبم رو گردانیده رفته بود. چون او سخن می گفت جان از من بدر شده بود. او را جستجو کردم و نیافتم. او را خواندم و جوابم نداد.

     بفرما زیرا که بندۀ تو می شنود.

     چون عیسی به آن مکان رسید بالا نگریسته او را دید و گفت: ای زکی، بشتاب و به زیر بیا زیرا که باید امروز در خانۀ تو بمانم. پس، به زودی پائین شده او را به خُرّمی پذیرفت – آنچه خدا یهُوّه می گوید خواهم شنید زیرا به قوم خود و به مُقدّسانِ خویش به سلامتی خواهد گفت تا به سوی جهالت بر نگردند.

یوحنا 27:10 ؛ مکاشفه 3: 20 ؛ غزل غزلها 5: 2 و 6 ؛ اول سموئیل 10:3 ؛ لوقا 19: 5-6 ؛ مزمور 8:85