ماه چهارم | روزپانزدهم

 بامداد


ولّیِ ایشان زورآور است.

     تقصیرهای شما را میدانیم که بسیار است و گناهان شما را که عظیم می باشد – نُصرت را بر مردی زورآور نهادم – من یهُوّه نجات دهندۀ تو و ولّی تو و قدیر یعقوب هستم – برای نجات زورآور می باشم – قادر است که شما را از لغزش محفوظ دارد – لکن جائی که گناه زیاده گشت، فیض بینهایت افزون گردید.

     آنکه به او ایمان آرَد، بر او حکم نشود. اما هر که ایمان نیاورد، الآن بر او حکم شده است به جهت آنکه به اسم پسر یگانۀ خدا ایمان نیاورده است – قادر است که آنانی را که به وسیلۀ وی نزد خدا آیند نجات بینهایت بخشد – آیا دست من به هیچ وجه کوتاه شده که نتواند نجات دهد؟

     کیست که ما را از محبت مسیح جدا سازد؟ … یقین می دانم که نه مُوت و نه حیات و نه فرشتگان و نه رؤسا و نه قدرتها و نه چیزهای حال و نه چیزهای آینده و نه بلندی و نه پستی و نه هیچ مخلوق دیگر قدرت خواهد داشت که ما را از محبت خدا که در خداوند ما مسیح عیسی است جدا سازد.

ارمیا 34:50 ؛ عاموس 12:5 ؛ مزمور 19:89 ؛ اشعیا 26:49 ؛ اشعیا 1:63 ؛ یهودا 24:1 ؛ رومیان 20:5 ؛ یوحنا 18:3 ؛ عبرانیان 25:7 ؛ اشعیا 2:50 ؛ رومیان 8: 35 و 38-39

شامگاه


آیا تو چیزهای بزرگ برای خویشتن میطلبی؟! آنها را طلب منما.

     یوغ مرا بر خود گیرید و از من تعلیم یابید زیرا که حلیم و افتاده دل می باشم و در نفوس خود آرامی خواهید یافت – پس همین فکر در شما باشد که در مسیح عیسی نیز بود. که چون در صورت خدا بود با خدا برابر بودن را غنیمت نشمُرد. لیکن خود را خالی کرده، صورت غلام را پذیرفت و در شباهت مردمان شد. و چون در شکل انسان یافت شد، خویشتن را فروتن ساخت و تا به مُوت بلکه تا به مُوت صلیب مُطیع گردید.

     هر که صلیب خود را بر نداشته از عقب من نیاید، لایق من نباشد – مسیح … برای ما عذاب کشید و شما را نمونه ای گذاشت تا در اثر قدمهای وی رفتار نمائید.

     دینداری با قناعت سود عظیمی است زیرا که در این دنیا هیچ نیاوردیم و واضح است که از آن هیچ نمی توانیم بُرد. پس اگر خوراک و پوشاک داریم، به آنها قانع خواهیم بود – آموخته ام که در هر حالتی که باشم قناعت کنم.

ارمیا 5:45 ؛ متی 29:11 ؛ فیلیپیان 2: 5-8 ؛ متی 38:10 ؛ اول پطرس 21:2 ؛ اول تیموتاؤس 6: 6-8 ؛ فیلیپیان 11:4